theartsandliteratures.blogspot.com.tr

1 Ocak 2015 Perşembe

ECE VAHAPOĞLU İLE KENDİMİZİ TANIMA YOLCULUĞU

                                            21 Gunde Iyi Hisset 3D
Başarılı gazeteci, sunucu, yazar ve iyi yaşam eğitmeni Ece Vahapoğlu yoğun iş temposuna ara verdiği yazın keyifli günlerinde sorularımızı yanıtladı. 60 günlük ideal vücut programını bizimle paylaştığı kitabından sonra 21 günde kendimizi nasıl daha iyi hissederiz sorusunun cevaplarına dair ipuçları verdiği kitabıyla yine karşımıza çıktı. Kitap boyunca bizi yalnız bırakmayan günlükleri ve önerileriyle fit görünmenin yanı sıra beynimizin gücünü de unutmayan Vahapoğlu, pozitif enerjisi ve içten yorumlarıyla bizimle.

İyi bir güne başlamak için önerilerinizin keşif sürecini bizimle paylaşır mısınız?
Düzenli spor yapan, doğru beslenen biriyim. Bunu yıllardır sürdürdüğümü düşünüyorum. Fiziksel olarak bunu yaşam tarzı haline getirmiş de olsam içsel ve ruhsal olarak kendimizi iyi hissetmemiz gerekliliğini önceliyorum. Meditasyon ve yoga bu yöntemlerden sadece birkaçı. 21 Günde İyi Hisset’te anlattığım belirli ritüeller ve egzersiz önerileri tüm bu buluş sürecinin ürünü olarak karşınızda. Denge benim için oldukça önemli bir kavram. Enerji, motivasyon, zihinsel güç ile birleşen fiziksel sağlık ve iyi beslenme kaliteli hayat içinde bir bütün. Ben de bunu tüm boyutlarıyla kitabımda paylaşıyorum.

Kitap içerisinde verdiğiniz tüyoların dışında günlük programı hazırlarken önceliğiniz ne oldu?
Kendimizi iyi hissetmek günlük tutarak mümkün oluyor. İyi bir değişim için sağlıklı beslenmeyi, sporu eksik etmememiz gerektiğini düşünüyorum. Ruhsal arınma ve kendimizi yenileme süreci de aynı şekilde gerekli. Fiziksel ve zihinsel boyutun birlikteliğinin yansıması olarak bunların alışkanlığa dönüşmesi için gereken süre 21 gün. Ben kitabıma motivasyonu yükseltici bir günlük programı ekledim ve not tutmanın öneminin anlaşılmasını sağlamaya çalıştım. Günlük programı düşüncelerimizi yönetmek üzerine kurdum. Egzersiz ve beslenme programını unutmadım. İşin sırrı ve önceliklerim sadece bu oldu.

İnanç ile iyi hissetmek arasında bir uyum olduğu düşüncesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
İnanmak kesinlikle önemli. Yeni alışkanlıklar edinmek zor bir yolculuk ama ilk adımı attıktan sonra inançla devam edebilirsek başarmamız daha kolay.

Peki fit olmak sizin için neden önemli?
Fit olmak daha iyi görünmemizle ilgili bir şey. Fit olmak için spor yapıp sağlıklı besleniriz. Böylece iyi hissetmeye başlarız, enerjimiz artar. Fiziksel olarak iyi görünmek ruhumuza yansıdığında harika bir ışık yayarız, güzelliğimiz ortaya çıkar.

Fit olmak ile zayıf olmak aynı şeyler mi?
Fit olmak bilinçle alakalı. Dünyadaki bilinçlenmeyle birlikte ilerliyor. Zayıf olmak ise hastalık belirtisi. Zayıflamak iyi görünmemizi sağlamıyor ki… Bunun yerine fit görünmek için çaba harcamalıyız. Daha sağlıklı, çekici ve seksi olmayı, kadınsı hatlarımızı öne çıkarmayı istiyorsak fit olmayı önemsemeliyiz. Şok diyetlerle zayıflamaya çalışmaktan vazgeçmeliyiz. Ruhumuzu ve bedenimizi birlikte güzelleştirecek bir yaşam tarzını alışkanlık edinmeliyiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder